23.2.11

Hantaran ku....



Aku nk kawen... Jmpt dtg ek kengkawan.. Jgn x dtg tao lau x kte pts kawan! Tarikh die ade kat kad yang nnt akan diposkan kpd anda.. Wah statement nk gmpk jew.. Xdelaa, lom ag nk tawen.. Tggu abes blajo n koje lu..Act psl hantaran 2 aku teman Puan Sri mak g btndg kt Dewan umah aku 2.. The whole day kne jd driver n kne bkepit ngn my mom 2, cz mmndgkan aku jew ade kt uma.. So dgn mke xrela aku ,menemani Puan Sri emak bertanding..


Niat nk amek pix Puan Sri mak mse die tgh uat bnde alah 2 tbantut, apabila bateri kong.. Sgt laa rugi nyer.. So aku pon blek g cas nfon and tjmpe laa Tan Sri Abah .. Kami smpt bsapa yapa seketika... Lalu aku kmbali menemani Puan Sri mak.. Mse diberikan slama 1 jam stgh.. Tp agk klako laa menengokkan Puan Sri emak, karena menjadi parkinson sbntr..


Aku :" Mak nih mengigil2 plaaak"..

Puan Sri Emak :"1st tyme mak tanding nih!" ( Smbil menjahit di hantaran tersebut)

Aku : "Sejam ag mak..Rilex ar"..

Puan Sri mak : "Smpt x mak uat nih dik, dorg sume daa siap 1 , mak xsiap pew lg" ..

Aku : "Smpt mak, bnyk mse ag! Jgn gabra2 ek"..(smpt aku berikan sokongan dan dorongan)

Puan Sri Emak : (beliau tros mjahit semula)

Aku : "Mak org nk blek laa ek"..kjap ag org dtg blek ek..

Puan Sri Emak : "Eh jgn laa.. tggu mak! " Daa laa mak 1st nih...

Aku : "Hurmm yelah " ( ikhlas tao aku temankan aku wpon nmpk cm  xikhlas! hee) 

Beberapa minit kemudian....

Puan Sri Emak : Dik, ok x nih.. tp yang hantaran ke 2 nih xde para.. xpyh pki  para laa, tgk dieorg ade yg  xpki para.. klu nk pki pon, mak xbwk laa para nyer..


Aku : Eh pki laa mak.. xcntk xpki 2.. Uat pew nk ikt dorg.. Xpew laa org blek jap amek para 2 ek.. kt mane 
         bnde 2??

Puan Sri Emak : "Para 2 atas almari, kain die kt dlm almari abah.. Tp kain die xgsok"..


Aku : "Ok org blek jp".. Lalu aku pon mgambil dan mgsok kesemua bnde 2, dan sempat mgmbil nfonku
        ( sesempat jew nk bcite)

Dan diantr ke Puan Sri Emak smpt gak aku uatkan nm kt  kertas tok hantaran tersebut T_T.

Fuh! siap nk bdialog....Daa siap sume 2, tbe laa mse judges lak kre mrkh.. smbil2 2 kteorg dego crmah atau dlm keadaan aku ketika 2 'dipaksa melihat dan mdego crmh tsbt'.. Tp ok laa crmh 2, its about cancer! Hurmm dan keputusan pon di baca.. Aku pon agk xcited gaklaa cz my emak btndg kan..

And guess what!!Musti daa dpt agkkan... Yeah exactly , Puan Sri Emak menang 1st price ok! hihihi.. Aku pon bantai gelak laa an cz unbelievable!!! So Puan Sri Emak sesgt laa happy nyer on that tyme.. Xpew laa mak.. Syabas Inseptor sahap! .. Nih pix2 hantaran ku ,oppsss silap, Hantaran Puan Sri Emakku....



My Puan Sri Emak with her Hantaran! 



All The Makcik's from lorong 12.... 

No comments: